دسته‌بندی نشده

محل نصب منبع تحت فشار

Rate this post

امروزه در اکثر ساختمان ها ، چه مسکونی چه اداری ، برای افزایش فشار آب نیاز 100% به منبع تحت فشار را دارند  که میتوان از بهترین برند های آن به منبع امرا اشاره کرد . اما اگر در جای مناسبی قرار نگیرد  ، کارکرد خودش را از دست میدهد . اگر برای داشتن فشار آب بدون نوسان ، از این منابع تهیه کردید ، بهتر است با محل و نوع نصب آن ها آشنا شوید . ما در ادامه به طور کامل به این 2 موضوع میپردازیم .

محل نصب منبع تحت فشار

باید بگوییم که محلی که منبع پمپ آب خانگی در آن جا قرار است نصب شود ، دارای اهمیت بالایی میباشد . باید در جایی صاف و بدون هر گونه شن و سنگریزه باشد . به خاطر جلوگیری از پایین نیامدن فشار آب ورودی به مخزن تحت فشار ، باید از حداقل تعداد کمی زانویی در سیستم لوله کشی مخزن تحت فشار  به پمپ استفاده کرد . برای اینکه مسیر جریان آب داخل منبع تحت فشار  مسدود نشود و فشار آب کاهش نیابد در قسمت ورودی آب و در قسمت ورودی مخزن  آب باید  یک صافی نصب کنیم .

مطلب دیگری که باید در مورد محل نصب منبع انبساط بسته بگوییم ، این است که اگر که میخواهید آب در داخل مخزن تحت فشار آب و پمپ آب خانگی به بهترین شکل برای شما عمل کند و به بهترین شکل آب را برای شما تامین کند بهتر است که اول منبع آب را در اول لوله اصلی ورودی ساختمان نصب کنید و بعد از اینکار مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی را نصب کنید.

در ادامه ی مطلب نصب منبع تحت فشار آب خانگی باید بگوییم که اگر مخزن تحت فشار آب خانگی را در طبقه همکف نصب کنید این کار غیر قانونی است  و علاوه بر آن کیفیت آب ورودی به داخل لوله کشی آب ساختمان را هم کاهش می دهد.

 

 

کاربرد منبع تحت فشار

استفاده از پمپ آب خانگی بدون استفاده از مخزن تحت فشار در طولانی مدت باعث خراب شدن پمپ آب می شود. اگر که وارد شدن آب به ساختمان شما با فشار کمی انجام می شود و یا اگر که بارها ملاحظه کردید که پمپ آب ساختمان شما به تکرار دفعات بالا روشن و خاموش می شود این ها نشان دهنده ی این هستند که پمپ آب ساختمان شما احتیاج به این دارد که به یک مخزن تحت فشار متصل شود.

 

 

منبع تحت فشار چیست؟

به واقع باید بگوییم که منبع تحت فشار مانند یک تانکر است که در جنس های فلزی و یا فایبرگلاس و در سایز های مختلفی از جمله از 2 لیتر تا 500 لیتر تولید میشود . در مخزن تحت فشار یک دیافراگم پلاستیکی وجود دارد که داخل محفظه را به دو قسمت تر و خشک تقسیم میکند .

در قسمت تر منبع تحت فشار فلزی وجود دارد که این فلز به قسمت خروجی مخزن وصل شده و این قسمت به لوله ورودی پمپ آب متصل میباشد.

و در قسمت خشک ، تیوپی به دیواره مخزن چسبیده  که هوای پمپاژ شده را به داخل هدایت میکند تا زمانی که فشار به اندازه ی تنظیم شده برسد و آب را کمپرس کند.

نکته ی بسیار مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که در نصب منبع تحت فشار  باید توجه داشته باشیم که باید در نزدیکترین فاصله با پمپ آب خانگی نصب شود که باید بگوییم این مهم ترین نکته در نصب این مخزن تحت فشار است.

 

نحوه نصب منبع تحت فشار چگونه است؟

مرحله اول:در این مرحله ابتدا باید شیر فلکه اصلی ساختمان را ببندید و بعد از آن شیر را باز کنید  و اجازه بدهید تا فشار آب در لوله کشی آب رها شود.

مرحله دوم: در این مرحله باید یک سه راهی در وسط لوله اصلی آب در طبقه همکف بعد از کنتور وصل کنید و با استفاده از یک آچار لوله کشی سه راهی را به لوله محکم کنید.

مرحله سوم: در این قسمت یک لوله جدید از بالای سه راهی متصل کنید تا با این کار لوله وارد مخزن تحت فشار شود و این اتصالات 90 درجه را طوری انجام بدهید که در مسیر لوله کشی باشد تا در قسمت زیر مخزن تحت فشار تعبیه شود.

مرحله چهارم: با کمک آچار لوله کشی لوله آب ورودی ساختمان را به طرف دیگر سه راهی وصل کنید.

مرحله پنجم: نکته مهم اینکه مخزن تحت فشار را در محلی مناسب و در مکانی مناسب قرار دهید.

مرحله ششم: درآخر لوله خروجی از مخزن تحت فشار را به ورودی پمپ آب خانگی وصل کنید و چنانچه که نیاز بود مخزن تحت فشار را با استفاده از شیر هواگیری از هوا پر کنید.

بعد از این مراحل و بعد از اینکه دو شاخه منبع را به برق نصب کردید و مخزن شروع به کار کرد ، حتما توجه داشته باشید و بررسی کنید که سیستم لوله کشی شده در مخزن نشتی نداشته باشد.

 

 

 

نحوه عملکرد منبع تحت فشار

برای توضیح نحوه کارکرد منبع تحت فشار میتوان گفت ، منبع تحت فشار یک کلید الکتریکی دارد که زمانی که فشار آب در داخل مخزن به مقداری که تنظیم شده برسد ، پمپ آب با کمک این کلید الکتریکی خاموش می شود و زمانی که پمپ آب در حال کار کردن است ، این نشان دهنده این است که مخزن در حال خالی شدن است و آب از مخزن به داخل پمپ ورود میکند.

وقتی که منبع از آب پر میشود ، دیگر جریان آب به داخل مخزن قطع میشود و فشار در داخل سیستم ثابت میشود و زمانی که فشار آب در داخل مخزن تنظیم شود ، پمپ آب به صورت اتوماتیک خاموش میشود.

وقتی که فشار منبع تحت فشار کم میشود ، پمپ به صورت اتوماتیک روشن میشود و بعد از آن دوباره پمپ روشن میشود و شروع میکند به پمپاژ کردن آب . این امر ، این را نشان می دهد که وقتی تمام شیرهای آب در درون ساختمان بسته باشند ،  فشاری درون مخزن تحت فشار ایجاد میشود.

 

مزایای نصب مخزن تحت فشار

چند نمونه از فواید نصب منبع تحت فشار را برایتان شرح خواهیم داد تا در خرید آن کمکتان کند.

1.افزایش راندمان پمپ آب خانگی

2.کاهش مصرف برق به دلیل خاموش ماندن طولانی تر پمپ

3.استفاده از آب ذخیره شده در مخزن تحت فشار در مواقع کم آبی

4.در دسترس بودن آب حتی زمانهایی که آب در پایین ترین حالت فشار قرار دارد

5.همیشه مقداری آب در دسترس وجود دارد که این امر بستگی به اندازه ی مخزن آب دارد هر چقدر که مخزن بزرگتر باشد آب بیشتری برای استفاده در مدت طولانی تری دارید.

 

 

پمپ آب خانگی چیست

با در نظر گرفتن مشکل کم آبی در کشورمان و کاهش فشار آب در منازل، باید به فکر افزایش فشار آب باشیم . یکی از مواردی که می تواند به ما کمک کند استفاده از پمپ های خانگی است. یک پمپ تک مرحله ای کوچک نیم اسب بخار می تواند فشار آب مورد نیاز شما را تامین کند. بسته به ارتفاع خانه، به عنوان مثال، اگر خانه یا آپارتمان شما در طبقه سوم است یا مثلا اگر آپارتمان شما در طبقه دهم است، باید یک پمپ در آن سطح یا ارتفاع بگیرید.
بنابراین پمپ های مختلفی از نظر قدرت برای ویلایی که مصرف آب آن در طبقه همکف یا زیرزمینی و آپارتمانی که در طبقه ششم یک ساختمان است استفاده می شود. اکثر پمپ های موجود در بازار اکنون چینی هستند. مشکل پمپ های چینی پر سر و صدا بودن آن هاست ، در عوض پمپ های ایتالیایی صدای کمتری دارند اما از نظر قدرت همان تاثیر را دارند. یکی دیگر از مشکلات پمپ های بی کیفیت این است که سیم پیچ موتور یا الکتروموتور آن آلومینیومی است، بنابراین عمر کمتری نسبت به موتور الکتریکی و کویل های مسی دارند. موتور الکتریکی با سیم پیچ مسی عمر بیشتری دارد و برق بیشتری مصرف می کند، بنابراین کارایی و کارایی بیشتری دارد. البته می توانید پمپ های چینی را با کویل مسی خریداری کنید اما قیمت بالاتری دارند. پمپ های ایرانی در بازار وجود ندارد ، قطعات چینی زیادی استفاده شده است، بنابراین بیشتر چینی هستند تا ایرانی. پمپ برقی اصلی چینی از نظر کیفیت تفاوت چندانی با پمپ های آلمانی و ایتالیایی ندارد و قیمت پایین تری دارد.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.