دسته‌بندی نشده

پمپ بهتر است یا بوستر پمپ

Rate this post

امروزه به دلیل کمبود فشار آب در ساختمان ها و حائز اهمیت بودن میزان فشار آب ، پمپ و بوستر پمپ عضوی جا نشدنی در ساختمان هاست ! که اصولا برای افزایش کاربرد این پمپ ها ، در موتورخانه منبع تحت فشار قرار میدهند . این منبع ها به دلیل نگهداری آب در خود ، باعث کمتر کار کردن پمپ ها میشوند که از بهترین آن ها میتوان به منبع امرا اشاره کرد . حال برای اینکه بهترین عملکرد را از محصول انتخابی خود داشته باشید و محصول مناسب شرایط خود را انتخاب کنید ، بهتر است با تفاوت این دو محصول آشنا بشید .

در زمان و وضعیتی که میخواهیم از بین پمپ فشار و بوستر پمپ یکی از این دو را انتخاب کنیم  ،نباید به این موضوع فکر کنیم که کدام یکی از این دو نوع پمپ بهتر است . چون که کار هردو ی این دو نوع پمپ و بوستر پمپ باهم یکی است ، فقط با این تفاوت که استفاده از هر دو نوع پمپ در شرایط متفاوتی انجام می شود .

 

 

زمان استفاده از بوستر پمپ

 

به طور مثال زمانی از بوستر پمپ اسفاده میشود که به قدرت و فشار بالا احتیاج ندارید . ولی در شرایطی که به فشار بالا و فشار های پر آب در طبقات بالا احتیاج دارید اگر از پمپ فشار استفاده کنید خیلی مناسب تر است . در زمانی که هم فشار لازم دارید و هم جریان متناوب ، میتوانید هم زمان از هر دوی این نوع پمپ یعنی پمپ فشار و بوستر پمپ استفاده کنید. و هر دوی آن ها را در کنار یکدیگر قرار دهید تا با این کار به بیشترین فشار لازم دست بیابید.

 

 

 

 

اجزای تشکیل دهنده بوستر پمپ

 

  •  کلکتور مکش و دهش : کلکتور قسمتی است که آب پس از عبور از اتصالات و شیرها وارد پمپ شده و از طریق کلکتور از پمپ خارج می شود. برای این پروژه فقط کلکتورهای گالوانیزه تمیز پذیرفته می شود. البته در بوستر پمپ های اطفای حریق که به جای مراقبت های بهداشتی مقاومت در برابر فشار لازم است باید از نوع قوی تری استفاده کرد.

 

  • پریشر ترانسمیتر : این قسمت می تواند میزان فشار آب را کنترل کند. به عنوان مثال در بوستر پمپ های دور متغیر می تواند فشار آب را در حد معینی ثابت نگه دارد. از این جزء برایتعیین میزان فشار پمپ ، در بوستر پمپ های دور ثابت مانند بوستر پمپ آتش نشانی نیز استفاده می شود.

 

انواع پمپ ها

 

  • پمپ های پر سرعت یا متغیر : پمپ هایی هستند که از اجزای قابل تنظیم درایو سرعت یا اینکه درایو متغیر در آن ها استفاده میکنند که در این نوع پمپ ها این امکان را به شما میدهند که عملکرد پمپ را در چندین سرعت کنترل کنید .

این کار در شرایط خاص که میخواهند هزینه های انرژی را کاهش دهند و در حین انجام کار پمپ یا فن ، جریان را تنظیم کنند بسیار دارای اهمیت است . اگر بخواهیم مثالی در این مورد بزنیم میتوانیم استخر های عمومی را نام ببریم.

 

  • پمپ های مداوم : به پمپ هایی میگویند که برای کارکرد مداوم و بدون سایش زیاد و برای کارکردن دائم طراحی شده اند.

 

  • پمپ چند مرحله ایی : پمپ های چند مرحله ایی کارشان این است که مایع های فشرده شده را از مرحله اولیه به محفظه های پشت سر هم یا مرحله های تحت فشار انتقال می دهند تا فشار بالاتری نسبت به پمپاژ یک مرحله ایی را تولید کنند.

 پمپ های یک مرحله ایی و چند مرحله ایی دارای فشار سنج می باشند .

 

  • پمپ های شوفاژ :این نوع پمپ هایی هستند که سطح خالی را ایجاد میکنند تا مایع را به درون ورودی بدون هیچ نوع کمک خارجی بکشند .

 

نکات مهم برای مقایسه کردن پمپ و بوستر پمپ

 

  • فشار
  • افزایش فشار
  • قدرت اسب بخار
  • میزان قدرت

 

 

 

محل مورد نیاز نصب پمپ و بوستر پمپ

به طور کلی باید بگوییم که برای نصب پمپ و بوستر پمپ باید فضای مورد نیاز را در نظر بگیریم . زیرا فضای کم موجب این می شود موتور داغ کند و این داغ کردن سبب این میشود که پمپ ها نتوانند به درستی عمل کنند . نکته ی دیگر اینکه اگر فضای نصب پمپ و بوستر پمپ کم باشد دسترسی به آن ها سخت می شود .در مقابل هم اگر فضا زیاد باشد برای نصب پمپ و بوستر پمپ این امر باعث به هدر رفتن مکان می شود.

برای نصب بوستر پمپ و پمپ باید رطوبت هوارا در نظر بگیریم . اگر رطوبت مکانی که در آنجا می خواهیم پمپ و بوستر پمپ را نصب کنیم زیاد باشد ، موتور پمپ بعد از مدتی ، کارکرد خود را از دست می دهد و یا حتی ممکن است این رطوبت زیاد باعث سوختن پمپ نیز بشود ،در چنین شرایطی مجبور میشویم از پمپ های عایق بندی استفاده کنیم .

به طور مثال ، پمپ های فشار برای نصب به فضای بیشتری احتیاج دارند ،برای اینکه بتوانند آب را با قدرت بیشتری انتقال دهند . هر چند که نباید فضا را فدای عملکرد کنیم. در جایی که فضای کافی برای نصب پمپ فشار ندارید نباید که از بوستر پمپ به جای پمپ فشار استفاده کنیم ،چونکه در چنین اوضاعی توان انتقال آب به طبقه های بالا با فشار مناسبی انتقال داده نمی شود و این امر مشکلات فشار کم آب را با خود به همراه دارد.

برای توضیحات بیشتر درباره نحوه نصب پمپ آب خانگی ، روی لینک کلیک کرده و مقاله مرتبط را مطالعه کنید .

 

راهنمای خرید پمپ آب خانگی مناسب

هنگام خرید پمپ آب خانگی ، برای اینکه بتوانیر بهترین انتخاب را داشت باشید ، 3 فاکتور زیر را مورد توجه قرار دهید :

1.درجه فشار

2.نوع سیستم

3.پروانه

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.